Sånn klarer Vedora.no å sloss mot gigantene!

Innlegget er betalt for – Sånn klarer vi å levere gratis kvalitetsinnhold. Takk for din forståelse! 

Innholdsfortegnelse

Vedora.no er en voksende bedrift som leverer av tjenester og produkter på rett på døren i Oslo og Omegn. De tilbyr blant annet hageprodukter, søppeltømming og opprydding av avfall. Bjørkeved, Tuja-hekk med valgfri planting. De tilbyr også tilbehør til hagen som plantejord, lecakuler og lignende.

Men hvordan klarer Vedora.no å konkurrere mot bedrifter som Felleskjøpet, Plantasjen, Byggmax, Coop Bygg, Biltema, Jula og andre gigantbedrifter i dette markedet?

Vi intervjuet Vedora.no og fikk vite hemmeligheten, som vi også fikk lov til å dele med leserne.

Hemmelighet 1 er korrekt USP (unique selling porposition)

En USP er et unikt salgsforslag. Det er en markedsføringsstrategi som forteller kundene hvorfor de bør kjøpe produktet ditt fremfor konkurrentene. Målet er å få selskapet til å skille seg ut i kundens sinn og overbevise dem om å velge ditt produkt fremfor andres.

En USP kan være alt fra nye funksjoner, innovativ teknologi eller til og med en følelsesmessig forbindelse med et merke. Tanken bak det er at du må tilby noe annet enn det alle andre tilbyr for å få folks oppmerksomhet og til syvende og sist pengene deres.

USP’en til Vedora.no er å levere tjenester og produkter rett på døren, i tillegg til å være kundefokusert og personlig, på et nivå som gigantbedriftene ikke kan. Vedora.no bruker avanserte logistikksystemer som er synkronisert med nettsiden som regner ut og kalkulerer de mest effektive logistikkrutene mulig for de. Dette gjør at de kan tilby 40 liter sekk med bjørkeved for kun 99,- noe som er billigere enn gigantbedriftene, som i tillegg ikke leverer varene hjem til deg.

Vedora.no mener at de satser på å etablere de beste kundeforholdene i bransjen, med å være løsningsorientere og kundefokusert mener de at kundene får en god og sterk relasjon med de. Til gjengjeld vil dette føre til at kundene kommer tilbake igjen neste gang behovet oppstår, samt de ikke vil ha så store markedsføringsbudsjetter på kundene sine..

Hemmelighet 2 er gratis nettsidetrafikk med SEO

SEO (søkemotoroptimalisering) er av definert av Marketin som noe Vedora.no bruker aktivt for å bygge opp fortjente resultater på Google, dette sier de at vil hjelpe de å bygge pålitelig trafikk, uten at det koster penger per klikk. De sier at det tar sin tid, men at på sikt vil dette føre til at bedriften har en solid kundestrøm fra både lojale kunder og gratis-trafikk. De mener at dette er to svært kraftige fundamenter å bygge en bedrift på, og at lave driftskostnader også fører til at kundene kan få bedre priser og tjenester.

Les mer om dette tema i vårt innlegg

Hemmelighet 3 løse tradisjonelle logistikk-problemer

Logistikk er prosessen med å planlegge, implementere og kontrollere bevegelsen av varer fra punkt A til punkt B.

Logistikkbransjen er en av de raskest voksende bransjene i dagens digitale verden. Det har utviklet seg fra et forsyningskjedestyringssystem til en fullverdig forretningsstrategi.

Logistikk er en prosess som sikrer bevegelse av varer og tjenester fra et sted til et annet. Det er en integrert del av virksomheten, siden det kan skape eller ødelegge ethvert selskap. Logistikkbransjen har utviklet seg over tid med introduksjonen av nye teknologier, men det er fortsatt mange utfordringer som må løses.

Den første utfordringen innen logistikk er mangelen på standardisering i bransjen. Hver bedrift har sitt eget sett med regler og standarder for sine prosesser, noe som gjør det vanskelig for bedrifter å samarbeide med hverandre. Dette kan føre til mye bortkastet tid og ressurser når du prøver å fullføre oppgaver sammen.

En annen utfordring innen logistikk er kundeservice. Kundeserviceaspektet er avgjørende fordi det kan bidra til å bygge kundelojalitet eller drive dem bort fra et selskap hvis de ikke føler seg verdsatt eller

Vedora.no har som nevnt tidligere i innlegget lagt seg på denne digitale trenden med automatisering og AI (artificial intelligence) bruk for å best kartlegge sin logistikk, i tillegg til dette løser de problemet med tradisjonell logistikk, som altså er kundeservicen.

Vår konklusjon er at Vedora.no er en smart bedrift som gjør få ting, men det de gjør er godt er kjernen av bedriften, og et resultat av dette er trygg pålitelig vekst, langvarige kundeforhold. Vi takker for å ha fått intervjuet Vedora.no og fått muligheten til å se hvordan de gjør klarer å konkurrere i et såpass hardt marked.

Del innlegg
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Andre populære innlegg