Markedsføringsbyrået Marketin AS satser på egne tjenester med AI

Innlegget er betalt for – Sånn klarer vi å levere gratis kvalitetsinnhold. Takk for din forståelse! 

Innholdsfortegnelse

Vi takker Markedsføringsbyrået Marketin AS i Oslo for intervjuet og delingen rundt deres planer om ekspansjon til egenutviklede tjenester. Vi tok i dette intervjuet og gjennomgikk hele konseptet, men noen ting må bli utelatt da tjenesten enda ikke er ferdig og hvis planene på forhånd går ut kan dette skape en vanskeligere vei inn i markedet.

Oss – Så hva er planene deres?

Henrik – Planene våre er å investere dødtiden vi har i bedriften til å lage noe som skaper passiv avkastning, altså inntekt uten fast arbeid knyttet til det.

Oss – Kan du fortelle oss om hvilken tjeneste dere skal lage?

Henrik – Vi er allerede i gang og har jobbet med dette siden sommeren 2021. Og våre planer er å gjøre om Testen.no til en læringsplattform for øving til teorikurs knyttet til teoritentamen for bil og motorsykkel. Vår USP (unique selling proposition) er i dette tilfelle å benytte oss av kunstig intelligens for å sørge for at elevene kun øver på det de trenger å øve på. Vi er svært heldige av å ha en dyktig webutvikler, Daniel Martinsen som har tatt kurs på NMBU (Norges Miljø- og biovitenskapelige universitet) for å lære dette.

Oss – Så hva er det langsiktige målet?

Henrik – Det langsiktige målet er egentlig ganske uklart, jeg har troen på at man finner veien litt som man går, og at hvis man jobbet beinhardt og strukturert så ender man opp på et godt sted. Jeg tror på at man bygger et slott med en stein av gangen.

Oss – Er Testen.no noe du selv ønsker å drive og videreutvikle, eller ser du på dette som et prosjekt som skal selges?

Henrik – Testen er uten tvil noe som vi kommer til å se på muligheter for å selge. Vi har noen markedsføringsplaner og strategier som ingen andre i markedet utnytter og dette kommer vi til å kapre svært gode markedsandeler med. Og på denne måten kommer Testen.no til å være utfordrer mot de “store gutta” i markedet.

Oss – Hva tenker du er inntjeningsmulighetene her?

Henrik – Først og fremst tar ca 50% av 18 åringer i dag førerkortet for bil. Det er omtrentlig 60.000 mennesker per kull. Som betyr at røft sett tar 30.000 tar lappen hvert år. Det er i tillegg en del som stryker på teorien, er slurvete under øvingen og en del som lar foreldre betale mens de selv tar seg veldig godt med tid. Vi regner at med testen.no sin kunstige intelligens trenger elever ikke å bruke appen veldig lenge, men nok til å binde seg opp i minst en måned. Og det betyr et inntjeningspotensialet er enormt. I tillegg er førerkort en nødvendighetsvare så lenge biler fortsatt kjøres av mennesker, som betyr at markedet inntil videre er en sikker investering å gå inn i.

Oss – Men dere er bare 3 personer i Marketin inntil videre, så hvordan kan dere konkurrere mot de større aktørene?

Henrik – Det er her det er en del hemmeligheter, men vi er heldige av å være et markedsføringsbyrå som har jobbet med svært lærerike prosjekter som gjør at vi er i stand til å ha in-house kunnskap om å webutvikling, markedsføring, SEO, annonsering og ikke minst kontakt med målgruppen 18-20 åringer. Det er noe som man mister når man blir eldre, jeg merker det selv. Men jeg prøver å holde godt fast i å kunne kommunisere med den yngre generasjonen og huske hvordan det var å være ung, og hva som fungerer av markedsføring. – I tillegg er ungdommen fremtiden, og jeg digger den yngre generasjonen som er vokst opp med internett og har forstått at drømmer er bare et google-søk unna.

Oss – Når skal testen lanseres?

Henrik – Det kommer til å ta sin tid, vi gjør arbeidet grundig og sørger for at vi ikke forhaster oss. Vi bruker i tillegg overskuddet vårt til å investere i dyktige fagkonsulenter som bidrar til at kunnskapen i kursene er både pedagogisk lagt opp, samt at innholdet er spot-on riktig. Og for oss er det viktig at vi ikke bare er flinke til å markedsføre og selge, men at tjenesten faktisk er bedre på noen områder, og at vi skaper bedre sjåfører i trafikken. Folk er altfor dårlige sjåfører og jeg er livredd for andre i trafikken, i dette spillet har man bare 1 liv.

Etter dette avsluttet vi intervjuet og igjen takker vi Marketin for enda et svært spennende og interessant intervju som vi digger. Hvis du også ønsker å komme med din historie her på Dragons.no ta kontakt!

Del innlegg
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Andre populære innlegg