8 tips for å øke din lokale tilstedeværelse på nettet

Innlegget er betalt for – Sånn klarer vi å levere gratis kvalitetsinnhold. Takk for din forståelse! 

Innholdsfortegnelse

Et bedriftsnettsted er ikke lenger et alternativ for det konkurranseutsatte lokale markedet. Mer enn 85 % av små eller lokale bedrifter har i dag en nettside i Norge.

De som ikke har en nettside går glipp av å jobbe med den første interaksjonen de fleste kunder har med merkevaren deres. Nettsteder er det første kontaktpunktet med dine kunder og dine potensielle kunder.

Å ha et nettsted lar deg markedsføre produktene og tjenestene dine på nettet. Det lar deg øke salget og generere flere potensielle kunder. Din online markedsføringstiltak lar deg også nå et større publikum.

Du kan kontinuerlig optimalisere nettstedet ditt for å forbedre din lokale tilstedeværelse på nettet. Du kan optimalisere nettstedet ditt for å øke synligheten for lokalt søk. Du kan optimalisere nettstedet ditt for å tiltrekke deg lokale kunder. Du kan optimalisere nettstedet ditt for å konvertere lokale kunder.

Vil du at nettstedet ditt skal være mer synlig for dine lokale kunder? Vil du ha flere konverteringer enn dine andre konkurrenter i området? Vel, du må øke din tilstedeværelse på nettet da.

Vet du ikke hvilken lokal tilstedeværelse den har? Det er greit, dette innlegget er her for å hjelpe deg! Det er mer enn 3 milliarder mennesker som bruker Internett, og ikke alle er potensielle kunder. Men noen av dem er det. Lurer du på hvordan du tiltrekker deg lokale kunder og ikke noen andre?

Fortsett å lese for å få mer innsikt i lokal tilstedeværelse, hvordan det kan være til nytte for bedriften din og hvordan du kan øke den!

Hva er lokal tilstedeværelse?

Hva er egentlig lokal tilstedeværelse? Det er i hovedsak en geografisk plassering som kan brukes til å representere virksomheten din. Det er en fysisk adresse, telefonnummer eller e-postadresse som er knyttet til en bestemt geografisk region.

Å ha en lokal tilstedeværelse vil hjelpe deg med å bli mer synlig for lokale brukere, som er mer sannsynlig å finne og kjøpe produktene eller tjenestene dine. En lokal tilstedeværelse vil også hjelpe nettstedet ditt til å rangere bedre i søkemotorresultatene når brukere søker etter termer relatert til virksomheten din på deres spesifikke plassering.

Google anslår at ett av fem søk er lokale. Dette betyr at når en person søker etter en vare eller tjeneste på et bestemt sted, vil de sannsynligvis gå inn i byen eller kommunen der varen eller tjenesten tilbys. Når denne typen søk utføres, er det viktig at nettstedet ditt eller mobilnettstedet ditt vises i søkeresultatene.

Hvordan kan du øke din lokale tilstedeværelse på nettet?

øke din lokale tilstedeværelse på nett

Etter hvert som bedrifter fortsetter å utvide og utvide rekkevidden til lokale kunder, blir det stadig viktigere å utvikle en online tilstedeværelse for å nå disse potensielle kundene. I dagens digitale tidsalder er behovet for å være synlig på nettet avgjørende for enhver bedrifts suksess. Heldigvis er det noen enkle måter å øke din lokale tilstedeværelse på nettet. Her er 8 tips for å hjelpe deg med å bygge din lokale tilstedeværelse på nettet:

1. Bygg en Google Min bedrift-profil (GMB).

Den elektroniske lokale bedriftskatalogen kalles GMB. Google vil like bedriften din mer jo mer aktiv den er på GMB-oppføringen, og det kan bare være bra.

Du må gjøre krav på og aktivere bedriftens GMB-profil (som Google mest sannsynlig allerede har laget for deg). Ved å opprettholde en solid GMB-oppføring øker sannsynligheten for at nettstedet ditt rangeres bedre i lokale, organiske søk.

Google tilbyr også en rekke markedsføringsverktøy som bedriftseiere kan bruke på GMB-plattformen. Disse verktøyene er utviklet for å hjelpe deg med å konvertere nettsøkere til kunder.

2. Legg til nøyaktig plassering

En avgjørende del av lokal tilstedeværelsesadministrasjon er å sørge for at bedriftens plassering vises nøyaktig på Google Maps.

Legg til nøyaktig plassering

Sjekk for å se om selskapet har blitt gjort krav på der det er aktuelt, og at deres plassering er nøyaktig på GPS og kart. Forbrukeren vil ikke kunne oppdage selskapet hvis du ikke kan.

3. Kontaktopplysningene dine skal være nøyaktige

Nøkkelelementet i kundeservice er å presentere korrekte data til de riktige kildene. Forbrukere kan bare samhandle med bedrifter og merkevarer som er lett tilgjengelige på nettet.

Et enkelt søk etter bransje eller kategori, eller en direkte forespørsel om et firmanavn, bør returnere dem til side én. Lokale søkeresultater vil dra nytte av NAP-data, åpningstider, korrekt oppgitte steder og fokuserte søkeord og fraser.

4. Optimaliser nettstedet ditt for lokalt søk

Du ønsker å vises blant de ti beste resultatene når en potensiell kunde søker etter den lokale varen eller tjenesten bedriften din tilbyr. Bruk de riktige søkeordene på sidene dine, og overhold Googles retningslinjer for bruk av nettstedskart og andre verktøy som varsler internettbrukere om eksistensen, innholdet og oppdateringene til nettstedet ditt.

Dessuten bør nettsteder for lokale bedrifter inkludere geografiske referanser i både innholdet og SEO-vennlige sidekomponenter som sidenavn og overskrifter.

En varmeentreprenør som skriver om klimaet i området er et eksempel på lokalisert innhold. Et hotell som snakker om aktivitetene og attraksjonene i området og hvordan det hjelper turister å komme dit.

Les også denne casestudien om hvordan SEO hjalp Tittinngarn.no til å vokse på nettet.

5. Be kundene dine om vurdering og tilbakemelding

Be kundene dine om vurdering og tilbakemelding

Oppmuntre vurderinger og anmeldelser på nettstedet ditt og mobilnettstedet ditt som en annen tilnærming for å øke din lokale synlighet. Dette kan oppnås ved å legge til bedriften din i en rekke kataloger med vurderinger og vurderingsseksjoner.

En positiv kan oppmuntre dem til å kjøpe, mens en fattig kan få dem til å tenke to ganger. Du må imidlertid holde et øye med hva kundene sier om bedriften din.

6. PPC-kampanjer

Betal-per-klikk (PPC)-annonsering på søkemotorer som Google, Yahoo og Bing kan hjelpe lokale søkere til å bli mer bevisste på din eksistens.

Når folk skriver inn termer knyttet til virksomheten din, vil annonsen din vises i søkeresultatene. Fordi så få lokale bedrifter benytter seg av denne muligheten, vil du mest sannsynlig ha et konkurransefortrinn.

For eksempel hvis det er mange leverandører som selger skjorter for sublimering i samme område, men bare du bruker PPC-annonsering med “Beste skjorter for sublimering”-tagger, er det store sjanser for at merkevaren din får maksimalt salg.

7. Skap en lokal fanbase via sosiale medier

Du kan få henvisninger og jungeltelegrafen-reklame ved å opprette en lokal fanskare. Sørg for å inkludere nettadressene for hjemme- og mobilnettstedene dine, samt telefonnummeret ditt, nettstedet og profiler på sosiale medier.

Følg eller bli en fan av andre lokale bedrifter. Engasjer med følgerne deres mens du sikrer at du markedsfører varene og tjenestene til virksomheten din.

Hvis du har penger, bør du bruke disse plattformene for å markedsføre til publikum. Dine sosiale mediesider skal alltid nevnes i e-poster, på nettstedet ditt og på mobilnettstedet ditt.

Hvis du for eksempel driver en print-on-demand-virksomhet, kan du legge ut informativt innhold eller lage en meningsmåling som DTG vs. Screen Printing, hva er bedre»? Innlegg som disse vil holde målgruppen engasjert og bygge merkelojalitet også.

8. Inkluder e-postmarkedsføring i planen din

E-postmarkedsføring er en utmerket teknikk for å holde potensielle kunder informert om bedriften din. Å sende et nyhetsbrev med jevne mellomrom er en av de vanligste teknikkene en bedrift kan gjøre.

Når du ber om informasjon fra besøkende, sørg for at du gir noe av “ekte verdi” i bytte. Forklar hvordan du har tenkt å bruke informasjonen deres.

Konklusjon

Å ha en nettside er avgjørende for enhver bedrift som ønsker å ha en sterk tilstedeværelse i det lokale markedet. Med de riktige strategiene og verktøyene kan du optimalisere nettstedet ditt for å tiltrekke deg flere lokale kunder, øke salget og generere flere potensielle kunder. Ved å implementere de 8 tipsene som er skissert i denne artikkelen, kan du øke din lokale tilstedeværelse på nettet og til slutt øke lønnsomheten din.

Del innlegg

Andre populære innlegg

Jobb budbil

Jobb budbil

Kapittel 1: – hva betyr det egentlig? Budbiljobben er mer enn bare å kjøre fra punkt A til punkt B.

Les mer
Jobb i NRK

Jobb i NRK

Innledning – Hvorfor Bør Du Vurdere ? Har du drømt om en karriere innen mediebransjen? En virkelighet hvor du lever

Les mer
Mer enn bare en jobb

Mer enn bare en jobb

1. Innledning: NRK, en fremragende arbeidsplass i Norges mediebransje Norsk Rikskringkasting, bedre kjent som NRK, er Norges største medieorganisasjon. Som

Les mer